Icery on tuottanut jo joitain vuosia luisteluvalmennuksia taitoluistelijoille, jääkiekkoilijoille, ringeten pelaajille ja tavallisille ihmisille, mutta toiminta on ollut pääasiassa seuran (Ice ry) alaista. Yrityksen takana oleva kolmikko kuitenkin halusi astua seuraavaan vaiheeseen ja tehdä valmentamista vahvemmin työnään. Niinpä he alkoivat siirtää toimintaansa Icery Oy:n alle ja kehittää samalla sekä brändiään, että markkinointiaan.
Icery:n tavoitteena on muuttaa valmentamisen tapaa ja tukea urheilijoita kokonaisvaltaisesti ja yksilöllisesti, pitäen mielessä, että yksi tavoitteista on tukea nuorten itseluottamusta ja uskallusta tulla näkyviksi.

Työpajamalli mahtui pienempään budjettiin
Iceryn Anu Valkeinen otti Kreekreen Mariin yhteyttä ja keskusteluissa selvitettiin tarpeet, taustat, oma osaaminen ja budjetti. Koska Anu itse nauttii visuaalisesta suunnittelusta ja budjetti oli tässä kohtaa vielä pienehkö, kokonaisuus päätettiin toteuttaa sarjana työpajoja (Brändin suunnittelun työpaja ja markkinointisuunnittelun työpaja).
Työpajamallissa yrityksen edustajat tekevät itse työn asiantuntijan fasilitoidessa työpajat, sekä haastaessa yrittäjien ajattelua. Malli sopii erityisesti heille, jotka haluavat tehdä itse, mutta asiantuntijan tukemana.
Kokemuksia Kreekreen työpajoista: “Haluttiin saada vähän enemmän kuin vaan logo”
Kun jututin Anua projektin jälkeen, hän kertoi Iceryn päätyneen Kreekreen työpajoihin siksi, että he halusivat ajatella sekä brändiä, että markkinointia isommin: “Ajateltiin, että sulta saadaan vähän enemmän, kuin vain logo”.
Kolmikko myös kertoi, että asioita oli kyllä palloteltu, mutta pallojen järjestykseen saaminen oli tuntunut vaikealta. “Asiat selkiytyivät työpajoissa ja päästiin asioissa eteenpäin!”
Iceryn Anu kertoo kokemuksia Kreekreen työpajoista: “Ammattilaisen sparrauksella osattiin katsoa tuttua ilmettä ja värimaailmaa ihan uusin silmin ja yllättäen päädyttiin hyvin toisenlaiseen ulkoasuun, kuin mitä olimme keskenämme pyöritelleet. Jotenkin ihan silmät avautui, että mehän voidaan tehdä näinkin!” Uusi brändi-ilme julkaistaan 2025 ja voit seurata tilannetta Icery:n sivuilla ja somekanavissa.
“Parasta Kreekreen kanssa tekemisessä on se, että meille tärkeät toiminnan periaatteet saatiin kirkastettua ja sanallistettua konkreettiseksi brändiksi, ja että visuaalisen ilmeen muutokselle saatiin selkeät suunnat. Ilman Kreekreetä emme varmasti olisi päässeet tämän kanssa näin pitkälle. Markkinointisuunnittelu auttoi hahmottamaan laajaa palvelukokonaisuutta ja sen myötä priorisoimaan tekemistämme.”
Kenelle Icery suosittelee Kreekreetä?
“Suosittelemme Kreekreetä ehdottomasti varsinkin pienyrittäjille ja uusille yrittäjille, joille ulkoasu ja brändi on tärkeä yrityksen esille tuomisen ja kilpailuvaltin kannalta. Meille valmennustyötä tekeville brändin on tärkeä kertoa meistä sekä ammattimaisina tekijöinä, että helposti lähestyttävinä ihmisinä, ja siksi sen miettimiseen on käytetty paljon aikaa."
"Kreekreeltä sai lisäksi ihanaa kannustusta ja apua koko paketin hiomiseen ja myssyttelyyn, ja samalla kirkastui toiminnan ydin, tärkeimmät palvelut, ja syy miksi me teemme sitä mitä teemme. Kun haaveet ja suunnitelmat ovat vain ajatuksia, niiden läpikäyminen ulkopuolisen kanssa auttaa saamaan aikaan selkeän toimintasuunnitelman. Me todellakin saimme Kreekreeltä paljon enemmän kuin vain logon!”
Comments