Veinoan perustajan Laura Paakkarin isä opetti pienelle tyttärelleen metsänhoitoa ja yhdessä he istuttivat puita isän metsään. Yhteiset hetket muokkasivat Lauran elämää ja ajattelua, mutta ehkä hiukan toisin, kuin isä oli odottanut. Tyttärestä ei tullut metsänhoitajaa, vaan opettaja. Isän sairastuttua vakavasti muistisairauteen, Laura kuitenkin palasi yhteisiin muistoihin ja halusi kunnioittaa isää omalla tavallaan. Hän perusti Veinoan ja suunnitteli yhdessä Jonas Hakaniemen kanssa design-tuotesarjan, jonka avulla paitsi sisustetaan kotia, myös kasvatetaan hiilinielua. Jokaista ostettua tuotetta kohtaan istutetaan yksi puu. Isä olisi Lauran työstä varmasti ylpeä.
Veinoan markkinointiin kaivattiin kokonaiskuvaa ja suunnitelmallisuutta
Veinoa tähtää rohkeasti korkealle. Pikavoittojen sijaan tähtäimessä on menestys paitsi Suomessa, myöhemmin myös kansainvälisesti. Tavoitteita kohti edetään suunnitelmallisesti. Lauralla onkin yrittäjälle ihanteellisia ominaisuuksia, kuten sitkeyttä, suunnitelmallisuutta ja rohkeutta. Hänen tavoitteenaan on rakentaa brändi, joka tuo Suomeen töitä ja tukee ympäristön hyvinvointia.
Kun ensimmäinen tuote oli lanseerattu, Laura halusi ottaa markkinoinnin haltuun ja otti yhteyttä Kreekreen Mariin. Hän ei tyytynyt pelkkään markkinointiviestinnälliseen kulmaan vaan fiksuna naisena halusi pohtia kokonaisuutta myös strategisen markkinoinnin näkökulmasta. Niinpä käärimme yhdessä hihat, laadimme Veinoalle liiketoiminnallisia tavoitteita tukevan markkinointistrategian, markkinointisuunnitelman ja vuosikellon.
“Veinoan markkinointi ei ollut vielä suunnitelmallista ja tarvittiin kokonaiskuva siitä, mitä kaikkea siihen kuuluu ja mitä pitää huomioida, jotta voisimme päästä liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Olen saanut Kreekreen Marilta apua ja kokonaiskuva on selkiytynyt. Vaikka on puhuttu markkinoinnista, olen samalla saanut coachausta omaan tekemiseeni ja sen ansiosta olen kehittynyt markkinoinnissa systemaattisemmaksi yhteistyön aikana. Erilaisten linjausten ja kirkastusten myötä alkaa sellainen työtä selkeyttävä kartta muodostumaan päässä ja yrityksen tarina vahvistuu pala palalta suunnitelmallisesti.”
Veinoan kokemuksia Kreekreestä
Yhteistyötä on nyt tehty muutama kuukausi ja markkinointisuunnittelun kokonaisuus saatu nivottua maaliin. Laura kertoo kokemuksia Kreekreestä: “Yhteistyö on tuntunut oikein mukavalta. Me olemme tässä samalla ystävystytty.”
Yhteistyön tuomia hyötyjä ovat Lauran mukaan seuraavat:
Isoin asia on se, että oma markkinoinnin mindset on muuttunut. Mielestäni silloin, kun mindsetin tasolla tapahtuu muutoksia, se on iso asia.
Olen kehittynyt markkinoinnin suunnitelmallisuudessa ja löytänyt oman tapani tehdä markkinoinnin työtä yrityksessäni.
Minulle on kehittynyt kokonaiskuva siitä mihin markkinoinnin valinnoilla ja toimilla tähdätään.
Laura suosittelee Kreekreetä yrityksille, joissa halutaan kasvaa markkinoinnissa
Suosittelisiko Laura Kreekreetä? “Suosittelisin ja olen jo suositellutkin! Kreekreen kanssa työskentelystä hyötyy kuka tahansa sellainen, joka haluaa myös itse kasvaa markkinoinnissa.” Laura kokee itse valtaistuneensa: “Kun tulee kuulluksi itseään käsittelevissä asioissa, yrittäjä itse voimaantuu tavassa tehdä asioita omalla tyylillään. Ajattelin sitä, että voisit pitää markkinoinnin mentorointia.”
Laura haluaa vielä lähettää muille yrittäjille rohkaisevia terveisiä: “Markkinointi on alue, jonka saappaat tuntuvat aluksi aivan liian suurilta, mutta pikkuhiljaa sitä kokonaisuutta saa haltuun ja tekemisessä kasvaa ja kehittyy.”
Haluatko sinäkin liiketoiminnallisia tavoitteita tukevan markkinoinnin suunnittelun?
Millaisia tavoitteita sinun yritykselläsi on? Osaatko rakentaa markkinoinnin, joka tukee tavoitteitasi ja elää arjessa systemaattisesti? Mikäli haluat kasvua, markkinoinnin suunnittelu on olennaisen tärkeä investointi, jota ei kannata jättää tekemättä. Lue lisää palvelusta ja ole rohkeasti yhteydessä, niin jutellaan yrityksesi tarpeista!
Comentarios