Markkinoinnin
suunnittelu
pienelle yritykselle
Jos punainen lanka on hukassa ja markkinoinnin työ tuntuu lähinnä puuskittaiselta säntäilyltä, sinulta todennäköisesti puuttuu kompassi ja kartta. Markkinointistrategian, markkinointisuunnitelman ja vuosikellon kolmikko tuo rauhaa työhön ja ohjaa sinua vakaasti kohti liiketoiminnallisia tavoitteita. Miltä kuulostaa? Otetaanko yhdessä vahva ote yrityksesi markkinoinnin suunnittelusta?
Lintuperspektiivi, joka selkeyttää suunnan
Tilataan logo ja verkkosivut. Tämä on polku, jota valtaosa pienistä yrityksistä lähtee liikkeelle. Tie johtaa samaan, kuin talon rakennus ilman kunnollisia perustuksia. Markkinoinnissa perustus luodaan markkinointistrategian, visuaalisen ilmeen, markkinointisuunnitelman ja vuosikellon avulla. Näistä kaikki visuaalista ilmettä lukuunottamatta kuuluvat lintuperspektiivin pakettiin.
Markkinoinnin suunnittelu pienelle yritykselle sopii nimensä mukaisesti mikroyrityksille (1-10 henkilöä) ja yrityksille, joita vasta rakennetaan.
Mitä markkinoinnin suunnittelu pitää sisällään?
Markkinoinnin suunnittelu sisältää:
-
Markkinointistrategian, joka määrittelee markkinoinnille isot linjat. Siinä määritellään yrityksen nykytila, tavoite, johon halutaan mennä, sekä reitti, jolla sinne uskotaan päästävän. Strategia sisältää sekä ymmärryksen nykyhetkestä että vision tulevasta.
-
Markkinointisuunnitelman, joka sisältää toimenpiteet, aikataulut ja budjetit. Se kertoo, mitä tehdään ja millä aikataululla, jotta yrityksen tavoitteisiin päästään.
-
Vuosikellon, joka tuo suunnitelmat yrityksesi arkeen.
Markkinointisuunnittelun hinta
Strategian, suunnitelman ja vuosikellon sisältävä markkinointisuunnittelun hinta riippuu työn jaosta. Jos budjetti on pieni ja yrityksessä on kiinnostusta tehdä työ asiantuntijan ohjaamana työpajoissa, hinta lähtee 900 eurosta (+ ALV). Jos työ teetetään asiantuntijalla, kokonaisuuden hinta on alkaen 4000€ + ALV.
Kysy rohkeasti!
Miksi markkinoinnin suunnittelu on tärkeä myös pienelle yritykselle?
Markkinoinnin suunnittelu on tärkeää niin isolle kuin pienellekin yritykselle ja sen puuttuminen on yksi syy, miksi noin puolet yrityksistä lopettaa toimintansa viiden vuoden kuluessa perustamisesta. Ethän suotta päädy näihin tilastoihin!
Laadukas ja järjestelmällisesti toteutettu suunnitelma luo arjen markkinointityöhön rauhaa, toimenpiteisiin johdonmukaisuutta ja tuloksiin voimaa. Näin työstä tulee hallittavampaa ja kulkusi kohti liiketoiminnallisia tavoitteita helpottuu merkittävästi.
Varaa maksuton keskustelu aiheesta
Markkinoinnin suunnittelu on tärkeä investointi yrityksesi menestykselle. Autamme sinua mielellämme asiassa.
Varaa aika viereisen lomakkeen kautta, soita (0407177869) tai laita viestiä niin katsotaan miten voimme auttaa sinua suunnittelun kanssa!