Kokemuksia Kreekreestä: Näin luotiin Eloa Elementsin perustajan haaveita tukeva strategia, brändi ja verkkosivut
- Mari Oksanen
- 27.10.
- 2 min käytetty lukemiseen
Päivitetty: 28.10.
Asiakas: Eloa Elements Toimiala: Psykofyysinen valmennus, resilienssin kehittäminen Palvelumme: Markkinointistrategia, brändi-ilme (sis. logo), verkkosivujen suunnittelu ja toteutus (www.eloaelements.com)
Lähtötilanne: Liiketoiminnan kirkastuksen ja ajan tarve
Eloa Elementsin perustaja on inspiroiva ja lahjakas Elina, jonka osaaminen on poikkeuksellisen moniulotteista. Elinalla oli haaveita, mutta ne eivät olleet saaneet selkeää muotoa.
”Minulla oli ideoita, mutta en ollut vielä kirkastanut, mitä haluan tehdä. Tunsin ahdistusta, kun luova prosessi ei päässyt käyntiin, kun sille ei ollut aikaa. Lisäksi olin ehkä jopa pienentänyt itseäni suhteessa suuriin unelmiin.”
Ratkaisu: Uusi fokus ja strategia, sekä vakuuttava brändi-ilme ja verkkosivut
Elina halusi yhteistyökumppanin, jonka kanssa voisi luottamuksellisesti käydä läpi unelmiaan ja kirkastaa niistä liiketoimintaa, joka tukisi hänen unelmiaan. Hän kaipasi turvallisen ympäristön asioiden käsittelyyn ja kokonaisnäkemystä markkinoinnin ja liiketoiminnan kentältä. Miten osaaminen ja unelmat saataisiin jalostettua liiketoiminnaksi?
Työ aloitettiin strategiasessioilla, jotka olivat yrittäjälle käänteentekeviä:
”Alkuvaiheessa parhaiten toimi se, että pääsi pöyhimään kaikkea, omia haaveita ja unelmia. Löydettiin se kärki, joka on taloudellisesti kannattava ja johon rahkeeni riittävät. Kärki on myös skaalautuva ja mahdollistaa yritykseni kehittämisen eteenpäin. Nyt se tuntuu selkeältä: ei tarvitse huiskia joka paikkaan.”
Strategian ja uuden ytimen löytymisen myötä yrityksen fokus muuttui isosti, ja oli aika luoda sitä tukeva brändi-ilme ja verkkosivusto.
Brändi ja logo suunniteltiin heijastamaan palvelun ammattimaisuutta ja kokonaisvaltaisuutta. Huomioon otettiin kohderyhmä ja tavoitteet. Haluttiin ilme, joka kestää aikaa ja erottuu alalla.
Verkkopreesensin kotipesäksi rakennettiin verkkosivusto, joka tukisi osaltaan asiakkaan ostopolkua ja mahdollistaisi jatkossa liidigeneroinnin.

Tulokset ja kokemuksia Kreekreestä
Lopputuloksena syntyi toimiva, uuteen strategiseen suuntaan linjattu kehikko, joka jalostuu tulevan vuoden aikana lisää. Verkkosivut (www.eloaelements.com) rakennettiin niin, että asiakas voi itsenäisesti ylläpitää niitä:
”Wix on aika kiva, sen kanssa ei ihme kyllä tullut sellainen teknologia-ahdistus. On positiivinen fiilis, helppo käyttää. Nyt minulla on pohja, jota ei tarvitse enää miettiä.”
Koko prosessi koettiin kasvumatkana, joka oli mukautuvaa, notkeaa ja asiakaslähtöistä. Asiakas kertoo kokemuksia Kreekreestä:
”Toiminta oli mukautuvaista ja notkeaa, palvelualtista, asiakaslähtöistä. Minulla on koko ajan ollut sellainen olo, että voi olla yhteydessä.”
Yhteistyössä Eloa Elements on saanut tehtyä hyppäyksen uusiin ydinpalveluihin ja vahvan, kestävän pohjan tulevaisuuden kasvulleen.

Eloa Elements -projekti pähkinänkuoressa
Eloa Elements tarvitsi apua liiketoiminnan ytimen kirkastamiseen ja markkinointiin käytettävän ajan puutteen ratkaisemiseen. Tavoitteena oli muuttaa suuret unelmat selkeäksi strategiaksi.
Keskeiset kohdat ja tulokset:
Strategia: Pöyhittiin haaveet ja unelmat ja löydettiin uusi, taloudellisesti kannattava ydin ja fokus.
Brändi: Luotiin uusi logo ja ilme, joka tuki uusia ydinpalveluita.
Verkkosivut: Toimitettiin selkeä, toimiva kehikko, joka huomioi yrittäjän teknologia-ahdistuksen ja mahdollistaa itse päivittämisen.
”Yhteistyö oli kasvumatka. Saimme luotua ihan uuden suunnan, ja nyt en tarvitse huiskia joka paikkaan. Luottamus oli isoin asia, koska tämä on niin henkilökohtaista. Lopputulos on toimiva brändi hamaan loppuunsa asti, jonka pohjalta on hyvä jatkaa asiakashankintaa.”
Kaipaatko tekijää markkinointistrategialle, brändi-ilmeelle tai verkkosivuille?
Tutustu markkinoinnin palveluihimme ja varaa rohkeasti tapaaminen! Et sitoudu mihinkään.

